REKLAMAČNÝ PORIADOK
predávajúceho - Mgr. art. Marek
Šalata, Veličná 76, 02754, Veličná, IČO: 52102955, DIČ: 1086469890, zapísaný v
Živnostenskom registry Okresného úradu Dolný Kubín, číslo živnostenského
registra 530-12386 (ďalej
len ako "Reklamačný poriadok")
Všeobecné
ustanovenia
- Reklamačný poriadok je odlišný pre
kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom a pre kupujúceho, ktorý je podnikateľom.
Nižšie uvedené ustanovenia reklamačného poriadku sa vzťahujú na kupujúceho,
ktorý je spotrebiteľom. Vzťahy s kupujúcim, ktorý je podnikateľom sa riadia
podľa ustanovenia § 436 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.
- Spotrebiteľom sa rozumie v zmysle §
52 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka fyzická osoba, ktorá pri
uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej
obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti a tiež sa ním rozumie v
zmysle § 2 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa fyzická osoba, ktorá
pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
- Reklamačný poriadok tvorí súčasť
obchodných podmienok. Zaškrtnutím políčka "Súlasím s obchodnými podmienkami"
pred odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že bol s obchodnými podmienkami
a reklamačným poriadkom oboznámený a porozumel všetkým jeho ustanoveniam.
- Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar
zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na
internetovej stránke www.folkpets.sk .
Reklamačný poriadok sa vzťahuje aj na všetky ostatné formy nákupu uvedené vo
všeobecných obchodných podmienkach predávajúceho.
- Kupujúci berie na vedomie, že
zobrazenie produktov na stránke predávajúceho sa môže v skutočnosti líšiť vo
farebnosti, lesku, iných viditeľných vlastnostiach produktu. Toto odlíšenie môže
byť spôsobené zachytením produktu na fotografii a následným zobrazením na
monitore počítača, pričom fotografické zobrazenie a monitor môžu zobrazovať
produkt s miernym skreslením. Predávajúci nezodpovedá za túto odlišnosť
zobrazenia produktu a táto skutočnosť nie je dôvodom na
reklamáciu produktu. Kupujúci - spotrebiteľ môže z tohto dôvodu však vždy
využiť právo odstúpiť od zmluvy v zmysle VOP.
Kontrola tovaru pri prevzatí
- Kupujúci by mal vo vlastnom záujme
skontrolovať kompletnosť a bezchybný stav obalu tovaru a výrobku samotného
ihneď po doručení. Dodatočné reklamácie na množstvo alebo druh tovaru bude
možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase
prevzatia od dopravcu.
- Ak
dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré prejavil spotrebiteľ záujem a ktoré sa
zhodujú s popisom poskytnutým dodávateľom, náklady na jeho vrátenie a dodanie
tovaru, ktorý zodpovedá zmluve, ako aj všetky kupujúcim účelne vynaložené
náklady v súvislosti s tým znáša predávajúci.
Záručná doba a záručné podmienky
- Záručná doba je 24 mesiacov, pokiaľ nie je pre konkrétny tovar
stanovená záručná doba iná. Záručná doba pre kupujúceho, ktorý je podnikateľ je
6 mesiacov. Predĺženú záruku poskytujeme iba súkromným osobám.
Predĺžená záruka u psích obojkov sa týka iba samotného BioThane popruhu a mosadzného
kovania pri bežnom používaní.
- Záručná doba začína plynúť od prevzatia
veci kupujúcim alebo ním poverenou osobou. Záručná doba sa
predlžuje o čas, ktorý bol výrobok v oprave, na základe priložených dokladov o oprave (reklamácii).
- Zákazník je povinný riadiť sa
pokynmi a odporúčaniami výrobcu na používanie daného výrobku.
- Kupujúci je povinný reklamáciu
uplatniť u predávajúceho alebo určenej osoby. Predávajúci zodpovedá za vady
tovaru v zmysle platných právnych predpisov Slovenskej republiky. Informácie o
servisných miestach a určených osobách pre záručný a pozáručný servis poskytne
predávajúci kupujúcemu na požiadanie
telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
- Pokiaľ tovar vykazuje vady, za
ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a
bol zakúpený u predávajúceho, má kupujúci právo uplatniť si u predávajúceho
zodpovednosť za vady tovaru.
Uplatnenie a riešenie reklamácie v záručnej dobe
- Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná
vec pri prevzatí kupujúcim. Ak
spotrebiteľ zistí, že vec má vadu, nemá vec ďalej používať, ale je povinný bez
zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu u predávajúceho. Opotrebovanie charakteristické pre daný
materiál alebo použitie sa nepovažuje za vadu.
- Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má
právo uplatniť reklamáciu na adrese predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2
Zákona tak, že doručí tovar na adresu predávajúceho a doručí predávajúcemu
prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo na reklamáciu (ďalej len
"Oznámenie o uplatnení reklamácie") napr. vo forme vyplneného Reklamačného formulára na uplatnenie reklamácie, ktorý je
umiestnený na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho.
- Reklamačné
konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy
sú splnené kumulatívne nasledujúce podmienky: a) doručenie Oznámenia o
uplatnení reklamácie predávajúcemu (resp. doručenie Reklamačného formulára, ak
ho kupujúci využije), b) doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho
predávajúcemu.
- Reklamovaný tovar neposielajte na
dobierku, zásielka nebude prevzaná. Tovar odporúčame riadne zabaliť, poistiť a
poslať doporučene.
- Predávajúci poučil kupujúceho o jeho
právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho zákonníka a právach, ktoré
mu vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka tak, že umiestnil tieto
obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke elektronického obchodu
predávajúceho a kupujúci mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním
objednávky.
- Kupujúci je povinný v Oznámení o
uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne
označiť druh a rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich
práv vyplývajúcich z ust. § 622 a 633 Občianskeho zákonníka uplatňuje. Kupujúci
má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na
vykonávanie záručných opráv (ďalej len "určená osoba"). Zoznam určených osôb je
uvedený v záručnom liste alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci.
- Predávajúci alebo určená osoba vydá
kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej
predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný
presne označiť reklamované vady tovaru a ešte raz poučí spotrebiteľa o jeho
právach. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej
komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť
kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez
zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie;
potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť
preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
- Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa,
ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka
uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí
doručiť predávajúcemu. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv
v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci
alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia ihneď, v zložitejších
prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch,
najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30
dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po márnom uplynutí lehoty na
vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na
výmenu tovaru za nový tovar.
- Ak kupujúci reklamáciu tovaru
uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci
vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo
stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou
alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len "odborné posúdenie tovaru"). Bez
ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho
vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace
s odborným posúdením tovaru.
- Ak kupujúci reklamáciu výrobku
uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol,
osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie
uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar
zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení
reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým
súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok
odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť
predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas
vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je
povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky
náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace
účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
- Kupujúci nemá právo uplatniť si
právo zodpovednosti za vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania
zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých
bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
- Predávajúci si vyhradzuje právo
nahradiť vadný tovar za iný bezvadný tovar s rovnakými alebo lepšími
technickými parametrami, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
- Predávajúci nezodpovedá za vady
tovaru:
a) ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť
kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil bezodkladne
prepravcovi pri preberaní tovaru,
b) ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa
zodpovednosti predávajúceho za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,
c) ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené
kupujúcim,
d) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach,
ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými
vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
e) ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou,
alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
f) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným
zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii
alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,
g) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými
a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
h) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a
náhodným zhoršením,
i) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením
vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej
moci,
j) ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej
osoby. - Povinnosťou predávajúceho je vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné
konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) výmenou tovaru, b) vrátením kúpnej ceny tovaru, c) odovzdaním opraveného tovaru, d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, e)
písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia, f) odôvodneným zamietnutím reklamácie
tovaru.
- Predávajúci je povinný o spôsobe
určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný
doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. O výsledku vybavenia
reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení
reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s
tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.
- V prípade výmeny tovaru za nový
začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový
tovar. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude
uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú
na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu.
- V prípade odstrániteľnej vady, bude
reklamácia vybavená podľa rozhodnutia kupujúceho na základe jeho práv nasledujúcim
spôsobom:
a) predávajúci vadný tovar vymení alebo
b) predávajúci zabezpečí odstránenie vady - Predávajúci
a je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Spotrebiteľ však môže
namiesto odstránenia vady, teda namiesto opravy, požadovať výmenu vadnej veci
za bezvadnú, teda bezchybnú, resp. ak sa vada týka iba súčasti veci, tak výmenu
súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu
tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady
(opravy) vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné
ťažkosti.
- Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú
nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o
väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar
riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia
kupujúceho na základe jeho práv reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
a) výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo
lepších technických parametrov, alebo
b) v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za
iný, vybaví reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar. - Právo výberu,
či sa uplatní právo na výmenu veci alebo na vrátenie kúpnej ceny, má spotrebiteľ. Ak si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže
už túto voľbu sám jednostranne meniť.
- V prípade iných neodstrániteľných vád, teda
takých, ktoré sa síce odstrániť nedajú, ale nebránia riadnemu užívaniu veci (napr. funkčný, ale poškriabaný
elektrospotrebič), má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Výška zľavy je vecou dohody medzi
kupujúcim a predávajúcim.
- Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len
na vady uvedené v Oznámení o reklamacií.
- Pre účely reklamácie sa za viackrát
opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac
ako dvakrát (tj. rovnaká vada sa vyskytne aspoň po tretíkrát).
- Pre účely reklamácie sa za väčší
počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch rôznych
odstrániteľných vád súčasne.
- Oprávnenie
kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil svoje
právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru a bez ohľadu na
výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu
(nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane.
- Pri
použitých veciach predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo
opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za
vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
- V prípade, že sa jedná o starší
produkt, ktorý nie je už na trhu dostupný, reklamácia bude vybavená adekvátnou
náhradou, alebo bude vystavený dobropis vo výške pôvodnej ceny výrobku, pípadne
adekvátnym spôsobom podľa dohody s kupujúcim.
- V prípade,
že kupujúci požiada o odstránenie závady spôsobenej vlastným zavinením
poškodeného výrobku, nejedná sa o záručnú reklamáciu, ale o "platenú
opravu" mimo záručných podmienok. O výške nákladov na opravu bude
zákazník vopred informovaný e-mailovou správou.
- Predávajúci
poskytuje záručný list k tovaru. Ako záručný doklad môže slúžiť doklad
o kúpe.
- V prípade,
ak kupujúci objednal tovar inak, ako objednaním cez webovú stránku
predávajúceho, doručí predávajúci kupujúcemu spolu s dodaným tovarom tieto
dokumenty: Všeobecné obchodné podmienky, Reklamačný poriadok, Reklamačný
formulár, Formulár odstúpenia od zmluvy a poučenie o Zásadách ochrany
osobných údajov.
- Reklamačný formulár (alebo iné Oznámenie o uplatnení
reklamácie) a tovar určený na reklamáciu je potrebné doručiť na adresu:
FolkPets
Svidnícka 6
82103
Bratislava
Reklamačný
formulár je možné doručiť aj elektronicky na info@folkpets.sk .
Alternatívne riešenie sporov
- Kupujúci - spotrebiteľ má právo na
tzv. alternatívne riešenie sporu v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z.
o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene
a doplnení niektorých zákonov.
- Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na
predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým
predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci
porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na
ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na
začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov
(ďalej len "subjekt ARS") podľa zákona 391/2015 Z. z.
- ARS subjektami sú orgány a oprávnené
právnické osoby podľa § 3 zákona 391/2015 Z. z. Návrh môže spotrebiteľ podať
spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z. z., možnosť obrátiť sa na súd tým
nie je dotknutá.
- Príslušným subjektom na alternatívne
riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská
obchodná inšpekcia ( www.soi.sk ) alebo iná príslušná oprávnená
právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov
vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky
(https://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov),
pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov
alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň
môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu
pre riešenie sporov on-line. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ
na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
- Alternatívne riešenie sporov môže
využiť v zmysle § 2 citovaného zákona len spotrebiteľ - fyzická osoba,
ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu
svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
- Alternatívne riešenie sporov sa týka
len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej
zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou.
- Alternatívne riešenie sporov sa
netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR.
- Subjekt ARS môže od spotrebiteľa
požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do
výšky 5 EUR s DPH. Alternatívne riešenie sporu orgánmi ARS je bezodplatné
(samotné vedenie konania). Iné platby, ako je poplatok za začatie
alternatívneho riešenia sporu a úhradu podľa § 10 ods. 4 citovaného zákona
(úhrada za materiálne náklady zhotovenia kópií, zadováženia trvanlivých nosičov
a odoslania trvanlivých nosičov), nesmie subjekt ARS vyžadovať.
Reklamačný poriadok kupujúceho,
ktorý je podnikateľským subjektom (iný subjekt ako spotrebiteľ)
- Reklamačný poriadok je odlišný pre
kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom a pre kupujúceho, ktorý je podnikateľom. Vyššie
uvedené ustanovenia reklamačného poriadku sa vzťahujú na kupujúceho, ktorý je
spotrebiteľom. Vzťahy s kupujúcim, ktorý je podnikateľom sa riadia podľa
ustanovenia § 436 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.
- Spotrebiteľom
sa rozumie v zmysle § 52 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka fyzická
osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci
predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti a tiež sa
ním rozumie v zmysle § 2 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa
fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v
rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
Záverečné ustanovenia
- Tento Reklamačný poriadok ako súčasť
Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho platí v znení, ktoré je uvedené
na internetových stránkach predávajúceho v deň odoslania elektronickej
objednávky kupujúcim.
- Prevádzkovateľ internetového
obchodu www.folkpets.sk, si vyhradzuje právo na zmenu
reklamačných podmienok bez predošlého upozornenia. V prípade zmeny
reklamačných podmienok, sa riadi celý proces reklamácie prostredníctvom tých reklamačných
podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim.
Znenie tohto Reklamačného poriadku je účinné od
20.03.2020
Verzia dokumentu: RP 05/20